Marka, İsim Tescil Başvurusu Nasıl Yapılır? Nelere Dikkat Edilir?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
“Ya geçen iş yerine söylemiştik. Bir pideci vardı. Baya kaşar falan boldu. Neydi adı?” “Mini magnum koymuştu eşantiyon olarak.” “Evet ya yine ondan söyleyelim. Adını unuttum.” “Dur yemek sepetinden son verdiğimiz siparişlere bakar bulurum şimdi.” “Tamamdır. Her şey aynı.” “Tamam.” Marka nedir sorusunun yüzlerce cevabı var. Size yukarıdaki diyalogda en basit halini anlattım. Aslında örnekte görüldüğü gibi malzemeden asla kaçmayan bir firma olduğunuz ortada. Üstüne birde minik hediyelerle kullanıcıları sevindiriyorsunuz. Bunlar çok güzel özellikler. Aslında markanın tanımına da çok uygun.  Çünkü siz ortamda yokken arkanızdan güzel şeyler konuşuluyor. Ayrıca sizi anımsatan bir şeyler var. Bolluk, eşantiyon. Yani ürünün ötesine geçiyorsunuz. Sizi böyle böyle hatırlayacaklar. Peki ne olarak hatırlanacaksınız? Bolluk? Eşantiyon? Ama bunlar isminiz söylendiğinde olmalı. Yanına dondurma hediye koymuştu demedi. Direk magnum koydu dedi. Geçmiş siparişlere baksana demedi. Yemeksepetinin ismini telaffuz etti. İşte bu yüzden size bir isim lazım. İsminiz duyulduğu anda insanların aklına size ait özellikler gelmeli. Yada tam tersi. O özelliklerden bahsedildiği anda hemen isminize çağrışım yapmalı. Bu konula ilgili “Bir Marka Yaratmak” yazımızı incelemenizi tavsiye ediyorum. Konumuza dönersek ne iş yaparsanız yapın isim önemlidir. İnsanlar için Mehmet bey,  Ali abi, lezzetli pide bunların önemi var gibi görünebilir. Ama esas olan adınızın yada niteliklerinizin karşılığı olan bir markanızın olmasıdır. Çünkü binlerce Mehmet abi, on binlerce Ali abi ve istisnaları saymazsak herkes lezzetlidir. Ama marka tektir. Bugünkü konumuz bu. Marka ismi nasıl seçilmeli? Yada marka, isim tescili nasıl sorgulanır? Çünkü biliyorsunuzdur. Bilmiyorsanız hiç ummadığınız bir anda büyük bir ceza yiyince öğreneceksiniz. Kimsenin ismini kullanamazsınız. Kafanıza göre size hoş gelen bir marka ismini sizinmiş gibi davranamazsınız. Bu suçtur. Hem de büyük bir suç. Çoğu zaman markaya patent diyen firmalar, kurumlar yada şahıslarla karşılaşıyoruz. Bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp. Patent, patent alma, patent hakkı. Bakın bunun markayla bir alakası yok. Patent konusu bambaşka bir konu. Bunu başka bir yazıda detaylarıyla anlatacağız. Ama konumuz marka yada diğer bir adıyla isim tescili. İkisini de kullanabilirsiniz. Marka alma, isim hakkı alma, marka tescili, isim tescili hepsi olur. Ama asla patent demeyin. Ve o şekilde araştırma yapmayın. Bambaşka yerlere gidersiniz. Patent bir buluştur. Marka isminiz yahu. Adı üstünde. Biricik ve yalnızca size ait. Aslında bu konu alan adı araştırmalarıyla biraz benzerlik gösterebiliyor. Mesela Türkiye’nin en çok kitap satan kitap satış sitelerine bakalım. DR, idefix, babil. Farkında mısınız? Alan adının içinde kitap yok. Yada herkese daha yakın bir isimden gidelim. Trendyol. Bakın. Adında kıyafet, giyim bir şey var mı? Elbette yok. Diyalogdaki gibi karşılıklar isminizi ön plana çıkarır ve yaşatır.  O yüzden kesinlikle illa yaptığınız işle alakalı bir isim bulmaya çalışmayın. Bunun bir anlamı yok. Öncelikle ne istiyorsunuz? Onu bilin. Marka yaratmanın ilk adımı isme karar vermektir. Ama markayı marka yapan tek başına isim değildir. Asla olmamıştır ve hiçbir zamanda olmayacaktır. Ama isim şarttır. Tarihe geçiyorsunuz nasıl geçeceksiniz bu tarafından bakın.   “Şu kelime çok güzel ya. İsmim ve soy ismimden türettim. Bu olsun. Hemen yapalım. Ben kartvizitleri falan hazırlatıyorum. Tabelada 2 güne oluyor zaten. ” “Bence kesin bundan marka olur. Yada direk ismim soy ismimi yapalım. Yoksa ikisini de mi hemen alsak?” Yukarıda binlerce defa karşılaştığımız diyaloglardan ikisini sizler için yazdım. Bizi takip eden değerli okuyucular marka araştırmasını yaparken size sorduğumuz ilk soru şu. Ne iş yapıyorsunuz? Yada ilerde ne yapabilirsiniz? Markanın sınıfları vardır. Bu sınıflar 1’den 45’e karşılık verilir. Yani örnek kalem diye bir sınıf yoktur. Yazma gereçleri diye bir sınıf vardır. Anlatmak istediğimiz sektörünüz yada bu markayı kullanmak istediğiniz sektörleriniz nelerdir? Araştırma yaparken en önemli husus isim ise ikinci önemli hususta budur. Sektörleri ve buna karşılık gelen sınıfları araştırmamız lazım. Yani kullanmak istediğiniz marka hangi işlerde kullanılacak? Sınıfa göre marka başvurusu yapılır. Aşağı yukarı markanızı sorgulattırmadan yada marka başvurusu yapmadan bilmeniz gereken en temel noktaları öğrendiniz. Sürecin ne kadar olabileceği. Marka başvurusu yapınca ne zaman tescil edileceği gibi soruların cevabını bir sonraki yazımızda detaylıca vereceğiz. Marka yada isme karar verdiyseniz. Aşağıdaki formdan marka araştırmanızı ücretsiz olarak yapabiliriz.  

    Araştırılacak Marka İsmi

    Ad Soyad

    Mail

    Telefon

    Sektör ve İş

    admin

    admin

    Yorum Bırakın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Kategoriler

    Hakkımızda

    Batu Marka Patent Danışmanlık Hizmetleri Ticaret Limited Şirketi; Vekillik ve danışmanlık hizmetleri konusunda yurt içi ve yurt dışında, profesyonel genç ve dinamik kadrosu ile hizmet veren; Sınaî mülkiyetin etkin ve yaygın kullanımını sağlayarak yaratıcılığa ve yeniliğe teşvik eden, sınai mülkiyet bilincini ve bilgisini ülke geneline yaymayı kendisine hedef edinen bir kurumdur.

    Yakın Zamandaki Yazılar

    Facebook Sayfamıza Bakın

    Batu Tv

    Bültenimize Kayıt Olun

    Spam yok. Yalnızca yeni haberlerle ilgili bildirimler ve güncellemeler.

    Call Now Button
    EnglishFrenchRussianTurkish